Sunday, December 18, 2011

Hi.....



Sparkle

Wira

Hi &Assalamualaikum semua...Sorry sesgt dah lama x update blog nie..Actually sejak my hubby pindahkan kucen kesayangannya ke blkg rumah bebrp bln lps, saya bagai kehilangan tempat untuk bercucuk tanam.Kucing2 nie pada awlnya diletakkan di bahagian depan tapi sejak ada yg terlepas lari,so we decide untuk ltk dibahagian bblkg.

Kucing2 nie amat gemar bermain dgn pokok2 saya hingga menyebabkan 90% dr pokok yg saya tanam telah mati...walau meraka ada sangkar sendiri...,tapi kesian plak kat kucing2 nie kalau dikurung 24 jam sehari!!!Kalau ltk dlm rumah,saya takut akan menjejaskan kesihatan ank2 saya pula....

Walaubagaimanapun, kerana tidak dapat menahan diri untuk bercucuk tanam, Saya usahakan juga utuk menanam satu dua jenis sayur.Saya hrp bila proses ubahsuai rumah selesai saya akan punya lebih masa untuk bercucuk tanam...Walau slps ini saya hanya blh bercucuk tanam didlm pasu, akan saya teruskan juga hobi ini sampai bila2....Sekian saja N3 tuk kali ini..bye!


Pokok sawi  yg blm sempat dipindahkan...

6 comments:

  1. hahaha Wong nye komen kelakar siot! :P

    jd jgk ea renovate dapor tuh? kesian ko..less space untuk gardening....takpe....visit jer container gardening nya blog...ok jer dorang tanam pokok dlm pasu etc....huhuhu ;)

    errr....gemoknya kucing2 tuh!

    ReplyDelete
  2. @I wong (???)Tq wong...akan saya pertimbangkan idea itu :)

    ReplyDelete
  3. @HangKebonA'ah jd..tu r aq pon x tahu nak tanam kat mana dh...mmg pon ingat lps nie nk wat container gardening jer..kena tempak rak kot supaya lebih tersusun :)..Mana x gemuk kucing2 tu asyik makan daging jer tiap hari..

    ReplyDelete
  4. try vertical gardening..boleh tanam byk2 lapis pokok kat dinding/pagar pulak... hehehe :)

    http://www.lushe.com.au/2010/05/18/trash-bag-vertical-garden/

    http://www.readymade.com/blog/readymade/2010/04/13/a-victory-garden-and-the-readymade-flickr-pool

    ReplyDelete